Ćwiczenia na odchudzanie – jak zacząć

Walka z otyłością wymaga wielkiego poświęcenia. Należy ograniczyć ilość spożywanych posiłków, jeść to czego nie lubimy, no i wykonywać ćwiczenia które pomogą zgubić zbędne kilogramy. Ćwiczenia są bardzo ważnym, wręcz niezbędnym elementem wali z nadwagą. Ponadto, aktywność fizyczna wydłuża życie i polepsza stan zdrowia. Ćwiczenia zapobiegają chorobom serca i wielu innym problemom zdrowotnym. Dają siłę, większą energię i pomagają zredukować stres, który pojawia się zawsze podczas odchudzania.

Ćwiczenia to także dobry sposób na ograniczenie apetytu i szybsze spalanie kalorii. Ćwiczenia fizyczne korzystnie wpływają na każdego, nie tylko na osoby które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Ćwiczenia należy rozpocząć od umiarkowanie trudnych, stopniowo podnosząc ich poziom. Warto jednak skonsultować się przedtem z lekarzem, bo ćwiczenia mogą czasem zaszkodzić. Szczególnie w przypadku kłopotów z sercem, wysokim ciśnieniem krwi, arytmią lub jeśli często odczuwa się zawroty głowy lub bóle w piersi. Najlepsze są ćwiczenia które podnoszą rytm pracy serca oraz takie, podczas których porusza się mięśniami nóg i ramion.

Ćwiczenia można rozpocząć od zwykłych spacerów, zwiększając stopień trudności. Ćwiczenia najlepiej jest zacząć 3 razy w tygodniu w sesjach po 20 minut. Sesję ćwiczeń dobrze jest zacząć od rozgrzewki. Po ich wykonaniu należy odpocząć przez 5-10 minut. Nie muszą być o bardzo wyczerpujące ćwiczenia. Każdy rodzaj wysiłku będzie lepszy niż jego brak.

 

 

Zobacz także

Poradnia psychologiczno-pedagogiczna szansą dla dziecka

​Zdarza się, że dziecko w wieku wczesnoszkolnym ma problemy z nauką. Wówczas może być potrzebna odpowiednia...

Czytaj dalej

Poradnie psychologiczno-pedagogiczne z myślą o dzieciach

​Poradnie psychologiczno-pedagogiczne zostały stworzone przede wszystkim z myślą o dzieciach, które borykają...

Czytaj dalej