Zdrowe odżywianie

Aby nie mieć problemów ze zbędnymi ciążącymi kilogramami, warto pomyśleć o zdrowym odżywianiu. Zwykle mamy czas na tylko jeden główny posiłek w dniu. Dlatego należy się postarać, aby był on spożywany w określonych porach dnia. Na przykład od rana do godzin popołudniowych, nie zaś od popołudnia do wieczora. Zdrowe odżywanie rozpoczyna się już na etapie zakupów. Należy więc kontrolować czas spędzany supermarketach, aby nie nakupić zbyt wiele zbędnych produktów, które potem będziemy starali się zużyć. Nie należy głodzić się przed wyjściem do restauracji. Nie omijajmy posiłków. Należy spożywać posiłki regularnie, by organizm nie obniżył metabolizm i nie zaczął magazynować tłuszczu.

Proces trawienia zaczyna się już w jamie ustnej, dlatego należy dbać o to, by nie połykać zbyt dużych kawałków, ale dokładnie przeżuwać jedzenie. Jeśli zdecydujemy się przejść na dietę, warto mieć w tym jakiegoś towarzysza, który odchudzając się również, będzie wspierał nas w postanowieniu i pomoże w nim wytrwać. Bo bardzo ważne jest, by nie przerywać diety. Najlepiej ważyć się co tydzień. Spadek powinien być zauważalny i wahać się od 1 do 2 kg. Nie trzeba się też martwić, gdy w którymś tygodniu spadku wagi nie będzie. Należy nadal walczyć i nie przerywać diety. Aby schudnąć, należy piec potrawy zamiast smażyć i pić 6-8 szklanek wody, rezygnując ze słodzonych napojów. Ważne jest również kontrolowanie  spożycia alkoholu, bo drinki alkoholowe są wysokokaloryczne.


Bez nadmiaru kalorii

Ludzie walczący z nadwagą szukają dla siebie właściwej diety. Często zdesperowani tworzą swoją dietę, eliminując wszystkie produkty które wydają im się tuczące. Jednak nie o to chodzi. Ważne, by dieta odchudzająca była zdrowa. Przede wszystkim powinna być zróżnicowana i zawierać elementy wszystkich głównych grup produktów żywnościowych, czyli: nabiałów, protein w formie mięsa czy roślin strączkowych, owoce i warzywa, tłuszcze, cukry, zboże w pieczywie czy makaronie. Jak powinno wyglądać zdrowe odżywanie? Otóż wymaga ono planu, a dotyczyć powinno dbania o różnorodność  diety. Warto więc uświadomić sobie, że tak właściwie nie liczy się tylko i wyłącznie co jesz, ale także w jakich ilościach i czy w diecie nie brakuje ważnych elementów żywieniowych, które są niezbędne dla zdrowia. Oczywiście należy liczyć kalorie.

W dobrej diecie najważniejsze jest, żeby wartość energetyczna, czyli kalorie spożywanego pożywienia była mniej więcej taka sama jak zużycie energii. Bo każda nadwyżka nie spalonych kalorii jest zamieniana przez organizm na tkankę tłuszczową. Jeśli tyjemy lub mimo podjętych wysiłków nie spada nasza waga, to zapewne należy zmniejszyć liczbę przyjmowanych kalorii lub zwiększyć ilość spalanej energii. Jest wiele metod walki z nadwaga. Są nimi przede wszystkim diety niskokaloryczne i aktywność fizyczna. Zdesperowani decydują się na operacje zmniejszania żołądka lub odsysania zbędnej tkanki tłuszczowej. Stosuje się leczenie farmakologiczne lub specjalne suplementy diety.
 

 

Zobacz także

Poradnia psychologiczno-pedagogiczna szansą dla dziecka

​Zdarza się, że dziecko w wieku wczesnoszkolnym ma problemy z nauką. Wówczas może być potrzebna odpowiednia...

Czytaj dalej

Poradnie psychologiczno-pedagogiczne z myślą o dzieciach

​Poradnie psychologiczno-pedagogiczne zostały stworzone przede wszystkim z myślą o dzieciach, które borykają...

Czytaj dalej